KUFRY MOTOCYKLOWE – Jak się za to zabrać?

Obecnie na rynku jest bardzo dużo rozwiązań, materiały takie jak aluminium czy tworzywo sztuczne są najbardziej popularne i im warto poświęcić najwięcej uwagi.
Niezależnie od tego, czy kochasz dalekie wycieczki, czy też z motocykla korzystasz tylko do jazdy po mieście – dobrze dobrany kufer powiększy pakowność Twojego motocykla sprawiając, iż stanie się on jeszcze bardziej funkcjonalny a korzystanie z niego przyniesie Ci jeszcze więcej przyjemności!

Na co zwrócić uwagę selekcjonując kufer do motocykla?

Na samym początku warto zaakcentować, że do wyboru – poza kuframi – są też sakwy. Rzeczone, chociaż dużo tańsze oraz mniej skomplikowane w montażu, charakteryzują się znacznie mizerniejszą wytrzymałością oraz bezpieczeństwem. Niestety torby motocyklowe to mimo wszystko nic innego jak kawałek materiału przyczepionego paskami do zadupka motocykla. Ograniczenia te wykluczają je przy dłuższych wycieczkach, gdy chcemy zostawić gdzieś nasz sprzęt i pozwiedzać. Kufry motocyklowe są wodoszczelne a co najistotniejsze – zamykane na klucz. W środku możemy ukryć wszystko, rozpocząwszy od portfela oraz kluczy, przez sprzęt elektroniczny, a skończywszy na zakupach, bez obaw o ich ewentualną grabież. Kufer może również pełnić rolę wygodnego oparcia dla pasażera, dokupując odpowiednią, dedykowaną pod topcase poduszkę. Przy zakupie kufra warto zwrócić uwagę na kilka elementów:

Kufer Givi V47NNT Tech – niezwykły design i najlepsze rozwiązania na rynku

Gabaryt – czyli wielkość samego box’a

Wielkość kufrów centralnych najłatwiej zdefiniować ilością kasków, które można schować do jego wnętrza. Można dokonać tu podziału na dwie grupy:

  • –  kufer na dwa kaski – jest to pojemność rozpoczynająca się od 46 litrów. Każdy większy kufer będzie jeszcze swobodniej dawał powyższą możliwość.
  • –  kufer na jeden kask – zazwyczaj producenci swoje najmniejsze kufry zaczynają od takiej wartości, aby mieścił się ten jeden kask więc ciężko określić jaka najmniejsza pojemność to umożliwia. Myślę jednak, że graniczną górną granicą, aby schować kask i rękawiczki będzie 37 litrów.

W przypadku kufrów bocznych, sprawa ma się trochę inaczej. Zazwyczaj są one spłaszczone, aby nie poszerzać motocykla, bo jest to zjawisko niewskazane. Tutaj najlepiej kierować się zdrowym rozsądkiem, zbyt duże boczne boxy są kłopotliwe w czasie jazdy.

System montażu – komfort użytkowania

Dzisiejsze kufry, poza typowym zamknięciem na kluczyk, posiadają różne systemy montażu. Tak możemy tu wyróżnić system Kappy i Givi Monokey i Monolock. Oba pozwalają szybko zdemontować kufer i równie błyskawicznie z powrotem zamontować na motocyklu. Jest to niezwykle wygodne i ułatwia funkcjonowanie w trasie. Wygląda to tak, że kufer trzyma się na płycie montażowej w wybranym systemie a płyta znowu jest przymocowana do stelaża. Stelaż jest na stałe przykręcony do motocykla i montuje się go tylko raz.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *