Kufry aluminiowe GIVI – zestawienie top 3 w 2021

Kufry wykonane z blachy aluminiowej to obecnie największy trend w turystyce motocyklowej. Każdy kto posiada sprzęt w stylu Adventure chce posiadać takie kufry na swoim motocyklu. Aluminiowe kufry boczne to nie tylko niesamowity wygląda ale również dodatkowa osłona motocykla, a to w wyprawach terenowych jest bardzo istotna kwestia. Zobacz mój ranking trzech najlepszych wyborów z oferty włoskiej marki Givi. *Kolejność przypadkowa!

Motocykl z kuframi bocznymi firmy Givi

#1 Kufer centralny Givi Trekker Outback OBKN42A

Pierwszy w rankingu będzie najbardziej uniwersalny kufer aluminiowy GIVI z serii Trekker Outback 42 litry. Występuje standardowo w dwóch wariantach kolorystycznych czyli naturalne aluminium oraz czarny mat. Powłoka koloru czarnego jest nanoszona za pomocą technologii proszkowej – czyli bardzo wytrzymałe rozwiązanie. Jak wiadomo kolor rzecz gustu i nie zamierzam się w tym temacie “rozpływać”. Sam kufer to idealny wybór do motocykla typu KTM 790/ 890 Adventure lub Yamaha Tenere 700. Jest bardzo filigranowy, pozwala zmieścić jeden kask i jakieś dodatkowe szpargały. Nie zaburza sylwetki motocykla i pozwala swobodnie jeździć w lżejszym terenie. Moim zdaniem jest to numer jeden do lekkiego enduro turystycznego – pod warunkiem, że jeździmy raczej sami. Masa dodatków, które udostępnia producent umożliwia maksymalne spersonalizowanie kufra. Bardzo przydatnym patentem, który jest dostępny w standardzie są pręty w formie uchwytów i dodatkowe “szlufki” na pokrywie kufra. Pozwalają przytroczyć w komfortowy sposób dodatkowy bagaż jak np. karimata lub namiot itp.

#2 Kufer centralny Givi Trekker Outback OBKN58A

Mowa o prawdziwym “smoczysku”, kufer bardzo wartościowy i posiada wszystkie zalety powyższej pozycji ale…! Nie jest to oferta dla każdego. Zamontowanie tego kufra w małym motocyklu spowoduje dziwne zachowania, które odbiją się na parametrach jezdnych oraz wyglądzie maszyny. Pretendentami do tego kufra aluminiowego będą takie sprzęty jak BMW R1250GS czy Yamaha Super Tenere 1200 i wszystkie inne motocykle podobnych gabarytów. Sam wybrałbym ten kufer tylko w takim przypadku gdyby wyprawa tego wymagała i potrzebowałbym bardzo dużo bezpiecznej przestrzeni. Pod określeniem “bezpiecznej” mam na myśli taką w której zamykam cenne rzeczy i mogę iść zjeść do restauracji. Kufer oczywiście jest w systemie Monokey więc spokojnie wepniecie go w standardowe płyty Givi np. m5 czy m7. Nie muszą to być koniecznie płyty aluminiowe jak Givi M9A. Podsumowując tego kolosa – jest to kufer dla sprecyzowanej i świadomej grupy motocyklistów nazwijmy to… dalekobieżnych.

Kufer Givi OBKN58A Trekker Outback 58 litrów

#3 Kufry boczne Givi Alaska ALA36APACK2

Ostatnia rekomendacja to fenomen aluminiowych kufrów bocznych czyli Givi Alaska 36 litrów. Niezwykły w nich jest przede wszystkim system mocowania czyli standardowy Monokey. Dzięki temu możemy zamontować je na każdym stelaż w tym systemie a jest to jedno z najbardziej popularnych rozwiązań na świecie. Standardowo Givi do kufrów bocznych wykonanych z blachy aluminiowej dedykuje inny system mocowania jak np. Monokey Cam-Side, jest to super mocowanie ale niestety ogranicza nas później i nie możemy na to już zaczepić innych kufrów. W palecie kufrów w systemie Monokey jest bardzo dużo modeli więc mając taki stelaż można przebierać. Kolejnym atutem tych kufrów jest otwierana pokrywa w 100% a dodatkowo można ją jeszcze ściągnąć. Pomaga to przy załadunku bagażu i w trakcie eksploatacji już w trakcie podróży. Gdy chcemy coś wyciągnąć z kufra to nie wysypie nam się wszystko na ziemię. Standardowo Givi zapewniło niesamowitą personalizację więc od ilości akcesoriów dodatkowych aż boli głowa!

Kufry boczne Givi ALA36APACK2 Alaska 36 litrów na stronę

Zobacz nasz artykuł o szybach i owiewkach motocyklowych >>>>

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *